З власного досвіду знаю, як нечасто туристи задумуються над ризиками при бронюванні туру та банкрутство туристчної фірми. Кожен переживає, чи не перенесуть рейс, але при цьому майже ніхто не думає про те, чи компанія має фінансову стабільність, належним чином оформлену документацію, банківські гарантії, володіє сучасним програмним забезпеченням. На що це впливає? – Банально на те, чи Вас справді забронюють, чи не буде Ваша оплата всього лиш безвідсотковим кредитом для фірми з фінансовими проблемами або легким заробітком для аферистів, які періодично відкривають-закривають фірми.
Таких історій є доволі багато: то Львів, то Київ, то Черкаси, то Ірпінь і т.д.
На жаль, держава на даний момент не володіє ефективними механізмами боротьби або, як мінімум, не використовує їх. Ніхто не захистить туриста, якщо він не захистить себе сам.
Як можна перестрахувати себе:
1. Хоча б перевірити наявність установчих документів і банківських гарантій, уважно прочитати договір.
2. Вивчити історію роботи компанії, її репутацію, відгуки про неї.
3. Великим плюсом є приналежність до франчайзингової мережі, оскільки це означає наявність контролю зі сторони центрального офісу (контроль за проходженням навчань, підвищенням кваліфікації, дотримання стандартів обслуговування), а головне – зацікавленість власників бренду у формуванні та збереженні позитивного іміджу компанії, а це – додаткова Ваша страхівка!!!
4. Обов‘язково підписувати договір на надання туристичних послуг і зберігати квитанції про оплату.
5. Не спокушатись на ціну, яка є суттєво нижчою від ринкової, адже рівень цін у всіх приблизно однаковий. А якщо якась компанія відверто демпінгує, заманюючи клієнтів нереальними знижками, то дуже ймовірно, що має велику потребу у готівці. Тоді Ваші кошти можуть бути витрачені на інші цілі, ніж оплата Вашого бронювання. Зазвичай стандартна схема фінансового краху агентств виглядає так: у фірми виникли певні фінансові труднощі – керівництво «перекриває» їх за рахунок коштів, які туристи внесли як оплату за тур(при цьому ніякий тур не бронюється взагалі), з надією, що забронює туристів трохи пізніше і «розрулить» ту ситуацію, потім перше бронювання оплачується вже коштами других туристів, а друге – коштами третіх і т.д. до моменту поки борги не стають настільки великими, що їх нічим перекривати… Пам‘ятайте, що безкоштовний сир тільки в мишоловці.
6. Оформляти додатково страхування від невиїзду, від банкрутства оператора тощо, але попередньо ретельно вивчивши умови компенсацій.